LIETUVOS
ŠAŠKIŲ
FEDERACIJA
Apklausos

Kaip vertinate mūsų paslaugas?

Apklausos rezultatai

Kraunasi ... Kraunasi ...

Istorija

Šaškės yra jaunesnis žaidimas už šachmatus. Panašus į šaškes žaidimas rastas archeologinių kasinėjimų metu Egipte ir datuojamas 600 metų prieš mūsų erą. Į Europą ankstesnioji šaškių versija atkeliavo kartu su maurais, invazijos į Ispaniją metu. Vėliau, apie 1100 metus, Pietų Prancūzijoje žaidimas pritaikytas šachmatų lentai, o tik 1535 m. pristatyta privalomo kirtimo taisyklė.

 

2007 metų liepos 19 d., Kanados Albertos universiteto tyrinėtojai, vadovaujami Džonatano Šeferio (Jonathan Schaeffer) oficialiai paskelbė, kad jie išsprendė šaškių žaidimą. Jie surinko informaciją apie bet kokią galimą šaškių partijos metu susidarusią poziciją ir kokį rezultatą duos kitas ėjimas. Padaryta išvada, kad abiem žaidėjams darant geriausius ėjimus pasiekiamas rezultatas – lygiosios. Toks pasiekimas pareikalavo 13 metų kompiuterinės analizės, kad būtų ištyrinėta 500 milijardų įmanomų pozicijų.

 

Kompiuterinės šaškės

Pirmasis kompiuterinių šaškių variantas buvo sukurtas per dešimtmetį 1952-1962 metais IBM programuotojo Artūro Samuelio (Arthur Samuel). Pirmoji šaškių programa buvo silpna ir neturėjo jokių galimybių žaidžiant prieš profesionalius šaškių žaidėjus. Bet tai buvo didelis šuolis intelektinio programavimo srityje.

Paskutinis kompiuterinis pasaulio čempionas (išrinktas Las Vegase 2002 metais „Pasauliniame kompiuterinių šaškių turnyre“) yra programa Nemesis. Ji nugalėjo tiek KingsRow, tiek Cake programas. Po 72-jų žaidimų rezultatas buvo 69 lygiosios ir 3 pergalės. Po turnyro Nemesis tobulinimas sustojo ir manoma, kad Cake ir KingsRow programos jau aplenkė Nemesis.

 

Jono Navicko surinkta Lietuvos šaškių varžybų istorija.

 Jei turite papildymų ir pataisymų prašome prisidėti.

 

 

 

Turnyrai
Turnyrai
Archyvas
Draugaukime